Returnarea produselor și Dreptul de retragere
Pentru noi este important ca tu să fii mulțumit/ă de achiziția făcută. De aceea, în cazul în care te-ai răzgândit, nu ești satisfăcut de produsul achiziționat sau acesta a ajuns deteriorat la destinație, îl poți returna. Acum că știi că poți să schimbi produsul sau să-l returnezi, iată și care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi.
Potrivit Ordonanței de Guvern nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor (reamintim că în concepția legiuitorului, sunt considerate și pot astfel beneficia de dreptul de retur, numai persoanele fizice) în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, poți returna produsele cumpărate din magazinele online în termen de 14 zile calendaristice de la primirea coletului.
Perioada de retragere expiră după 14 sau 25* zile începând:
- de la ziua încheierii contractului (în cazul unui contract de prestări de servicii) sau
- de la ziua la care tu sau o parte terţă, alta decât transportatorul, indicată de tine, intră în posesia fizică a produselor (în cazul unui contract de vânzare) sau
- de la ziua la care tu sau o parte terţă, alta decât transportatorul, indicată de tine, intră în posesia fizică a ultimului produs (în cazul unui contract privind bunuri multiple comandate de consumator printr-o singură comandă şi livrate separat) sau
- de la ziua la care o parte terţă, alta decât transportatorul, indicată de tine, intră în posesia fizică a ultimului lot sau a ultimei piese (în cazul unui contract privind livrarea unui produs constând din mai multe loturi sau părţi) sau
- de la ziua la care tu sau o parte terţă, alta decât transportatorul, indicată de tine, intră în posesia fizică a primului produs (în cazul unui contract pentru livrarea periodică de produse pe o perioadă de timp determinată).
* am decis să extindem acest termen la 25 de zile calendaristice dacă returnezi produsul în ambalajul original.
Fotografiile de pe site-ul www.diqis.ro nu sunt contractuale și sunt cu titlu de prezentare, prin urmare, uneori acestea pot fi diferite de produsul pe care-l ilustrează. Eventuala diferență de culoare, constatată de client ulterior achiziționării produsului, nu constituie lipsă de conformitate.
Pentru a-ți exercita dreptul de retragere trebuie să ne informezi cu privire la decizia luată de a te retrage din prezentul contract, utilizând o declaraţie neechivocă, de exemplu, o scrisoare trimisă prin poştă sau e-mail.
În acest scop, poți folosi formularul de retragere ce poate fi descărcat de aici; (folosirea lui nu este însă obligatorie).
Dacă folosești această opţiune, îți vom transmite fără întârziere, pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere.
Cheltuielile pentru returnarea mărfii vor fi suportate de cumpărător.
Rambursarea sumei plătite pentru produsele returnate se va face în termen de 14 zile de la primirea notificării de retragere sau până la primirea coletului cu produsul returnat, prin aceeași metodă folosită la achiziție: mandat poștal pentru plata la livrare sau rambursare în cont pentru plata prin transfer bancar.
Este obligatoriu ca produsele să fie returnate către Frarom într-o stare care să permită repunerea lor în vânzare cel mai târziu, după caz, în termen de 14 zile, respectiv 25 de zile de la data la care Cumpărătorul sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de Cumpărător, intră în posesia fizică a produselor. Retururile de produse trimise după expirarea acestui termen nu sunt acceptate, cu excepția exercitării dreptului de garanție, în condițiile descrise în Termeni și Condiții.
Cumpărătorul va fi răspunzător pentru diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și, după caz, a funcționării produselor.
Astfel, în cazul în care produsul ajunge deteriorat în urma returului din cauze ce nu țin de culpa Vânzătorului, clientului i se va reține proporțional, valoarea aferentă defectului produs, care poate reprezenta până la 100% din prețul plătit, în cazul în care Vânzătorul constată că produsul nu mai este vandabil din cauza deprecierilor produse în urma returului. Aprecierea gradului de deteriorare aparține exclusiv Vânzătorului, care are obligația de a demonstra Clientului modalitatea de calcul.
Dacă ai primit un colet cu ambalajul deteriorat, resigilat sau despachetat, te rugăm să refuzi ridicarea coletului.
Pentru că protecția mediului este o preocupare pentru noi, îți recomandăm să trimiți produsul în ambalajul original. Aceasta nu este o condiție însă pentru returnarea banilor, conform legii 249/2015.
Comisia Europeană a creat o platformă de soluționare extrajudiciară a litigiilor prin care aveți posibilitatea de a rezolva disputele legate de comenzile on-line fără cerința unui proces judiciar care implică instanțe și judecători. Acest proces de soluționare a litigiilor este disponibil prin intermediul link-ului extern: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Vă amintim că în conformitate cu prevederile Regulamentului UE de soluționare a litigiilor on-line, nu suntem obligați să participăm la dispute alternative de soluționare a conflictelor în afara instanțelor de judecată. În cazul în care apar probleme legate de comanda ta, te rugăm să iei legătura cu Marilena Bulai sau Ioanna Olărescu, la adresa de e-mail [email protected].